نگارش مقاله

نگارش مقاله

نحوه نگارش مقاله یک مقاله خوب به روش کاملا علمی و اصولی

همانطور که می دانید تهیه و تولید یک مقاله دشواری های بسیار زیادی دارد . کسی که تصمیم به نگارش مقاله و می خواهد بر طبق تمامی اصول و قوانین آن را تدوین کند باید در مرحله ی اول از تمامی آن قوانین و اصول اطلاعات کافی کسب نماید و به تحقیق و بررسی در مورد نحوه ی تولید و نگارش مقاله بپردازد.

ارائه ی مقاله ای معتبر و علمی از جمله فعالیت های مهم در گذراندن دوران تحصیلات دانشگاهی به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد به شمار می آید و اغلب دانشجویان ناگزیرند  که اطلاعات جامع و کاملی در مورد نگارش مقاله کسب نمایند و از این اطلاعات به درستی استفاده کنند.

پس از انجام تحقیقات و پژوهش هایی که حول مقاله انجام گرفته است برای تدوین مقاله و نگارش آن بایستی نحوه صحیح نگارش مقاله را دریافت.

نحوه ی نگارش مقاله تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت مقاله خواهد گذاشت و همچنین در جذب خوانند نیز تاثیر بسیار مهم است.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که حتی اگر مطلبی که تهیه کرده اید مطلب پر محتوا و مزمونی نباشد نحوه ی نگارش آن می تواند نظر مخاطب را در مورد آن کاملا تغییر دهد و عکس این مطلب نیزصادق است یک مقاله پرمحتوا و کاملا علمی ممکن است به دلیل رعایت نکردن موارد نگارشی مورد تایید قرار نگیرد.

حتی بسیاری از استادان بیشتر از اینکه به محتوای مقاله ای که به آن ها تحویل داده شده دقت داشته باشند به نگارش آن توجه می کنند زیرا زمان زیادی برای خواندن آن ندارند و از نحوه ی نگارش مقاله ی شما درمیابند که آیا این مقاله مناسب است یا خیر.اگر شما تمامی نکات و اصول نگارشش مقاله را رعایت کرده باشید درمیابند که مقاله ی شما نیز دارای کیفیت می باشد.

بنابراین نتیجه می گیریم که نحوه ی نگارش مقاله از مهمترین نکات در ایجاد یک مقاله می باشد.

مقاله ها بر حسب ماهیت خود در یکی از گره های زیر قرار می گیرند :

·                     مقاله های پژوهشی :شامل پژوهشی جدید می باشند

·                     مقاله های تحلیلی: نظریه های قبلی را تحلیل می کند

·                     مقاله های مروری: جمع بندی و ارزیابی مقاله ها یا نوشته های قبلی

·                     مقاله های گردآوری: گرداوری دیدگاه های خاص برای نوشته های پیشین

برای نگارش مقاله بایستی بدانیم مقاله از چه اجزائی تشکیل شده است ؟

اجزای مقاله عبارتند از عنوان مقاله ,چکیده ،کلمات کلیدی ,مقدمه ,نتایج ,بحث و منابع مقاله

هرکدام از این اجزاءبایستی طبق اصول و فرمت خاصی تدوین شوند و نهایت دقت را در انجام هر کدام  بایستی رعایت کرد.

البته اگر هدفتان این است که مقاله را در مجلات یا ژورنالهای معتبر به تثبیت برسانید بهتر است قبل از ارسال حتما قوانین و فرمت مورد نظر آنها مطالعه کرده و مقاله خودتان را طبق فرمت خواسته شده ارسال نمایید تا بیدن طریق مقاله به راحتی مورد تایید قرار گیرد .

البته بهتر است یکی از موارد قابل توجه برای نگارش مقاله خوب کسب مهارت پژوهش و نحوه تحقیق کردن است چرا که اگر نحوه تحقیق و پژوهش را بخوبی فرا نگرفته باشید مجبور خواهید شده که به جست و جوهای زیادی در منابع مختلف بپردازید و هزینه و زمان بیشتری را متحمل شوید .

مشاورن برتر موسسسه ای معتبر در زمینه انجام پایان نامه ها ,انجام مقاله ,نگارش مقاله اکسپت مقاله و چاپ مقالات است که بهترین و با کیفیت ترین مقالات را توسط مجرب ترین   پژوهشگران در اختیار شما قرار خواهد گذاشت .

این موسسه تمام مراحل انجام مقاله و نگارش آن را به صورت کاملا تضمینی انجام داده و آنرا به تایید معتبرترین مراجع علمی می رساند

 چاپ مقاله  |انجام پایان نامه | انجام پایان نامه ارشد |انجام پایان نامه کارشناسی ارشد

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.